CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 10 april 2008

tankar om tankar

Du blir aldrig en vinnare förens du börjar tänka som en vinnare, lyder ett mycket klokt ordspråk och det är så otroligt sant!

Jag tror verkligen på att våra tankar kan styra oss. Bestämmer jag mig för att tycka att något är vackert, så är det så jag ser på det. Därför är allas verklighet olika, just för att vi ser och tänker på olika sätt. Din värld är en illusion, den existerar så som du tolkar den. Denna världsbild går att förändra, men det är bara du själv som kan göra det.

Dina tankar växer. Jo, det är sant. Känner du dig trött och börjar koncentrera dig på denna tanke så ökar tröttheten. Samma sak om du börjar prata om denna trötthet och ständigt beklaga dig. Och det är väl egentligen inte konstigt eftersom du lägger så otroligt mycket energi åt att fokusera på tröttheten istället för att ägna din tid åt annat! Prova! Jag lovar att du kommer märka skillnad.

Tips på bra träning: Nästa gång du kommer i ett kämpigt läge; Vänd det till något positivt, mentalt! Lär dig att lägga märke till vardagens höjdpunkter. Livet är inte alltid lätt, men det är upp till dig om du väljer att se det ur ett negativt eller positivt perspektiv.

Lycka till!

0 kommentarer: