CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 5 maj 2008

Jämföra


Mina tankar ikväll handlar mycket om att man faktiskt måste acceptera dig själv för den du är, för du är den enda som vet hur det är att vara du och gör det bäst också. I vårat samhälle som det ser ut i dag så är det otroligt lätt att vi känner press på oss. Jag menar, en stor eloge till dig om du aldrig önskat att du vara smalare, haft snyggare kropp/hår/kläder/hy, ja, allt. Då är ditt självförtroende på topp.
Medias största kunskap är att lura oss "normala". Egentligen vet vi alla om att det är mycket reduschering och photoshopande på modellbilder, men ändå är det så vanligt att vi går på det. Dumt dumt dumt!

Så frågan är nu hur vi ska göra för att sluta jämföra oss med andra och nu pratar jag inte bara om dessa modeller, utan även att inte jämföra sig med människor i vår närvaro. Det är något som jag själv också har väldigt svårt med. "Jag är bara snygg om det inte finns någon snyggare i rummet".

Det kanske bara är dags att sluta bry sig. Varför ens tillåta oss själva att känna den där avundsjukan?

Mitt tips är att vi börja kärleksbomba oss själva. Affirmationer. Skriv söta lappar till dig själv. Att faktiskt ställa sig framför spegeln och säga hur vacker du är.

Hur gör du?


4 kommentarer:

Anonym sa...

nej inte direkt, men tack för du bryr dig!

Anonym sa...

Jag tror alla jämför sig med någon hela tiden , de går inte att komma ifrån, men man får väl se skillnaden som en fördel istället för en brist
ha de gött , kolla gärna in på min blogg

Anonym sa...

Vet du vad humanetologi är?

Anonym sa...

Oj, vad man känner igen sig i detta inlägget. Jag vet också om att bilder man ser i media på modeller/kändisar är retuscherade, men ändå så kommer alla tankar. Tänk om man hade haft så fin hud, inte ett märke liksom! Eller tänk om man hade kunnat se så perfekt ut. Usch, usch!

Hjälp gärna mig genom att svara på några snabba frågor i min blogg. :)
Direktlänk till frågorna: http://rocki.blogg.se/2008/may/lite-fragor-till-er.html