CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 14 augusti 2008

Upplevelse

Idag har jag upplevt något som jag aldrig tidigare varit med om. Det var en av de häftigaste och mest känsloladdade jag någonsin gjort. En man här på Gotland, kommer ursprungligen från Burundi, har bott på Gotland i cirka två år. Sedan dagen han kom hit så har han kämpat och kämpat för att få hit sin familj. Det har krävts otroligt många brev till migrationsverket och mycket tårar har spillts över alla förnekelser. Tack vare Gotlands eldsjäl, Kerstin, så fick mannen nu beskedet att familjen skulle få komma hit. Så idag kom de.

Och där stod han, på flygplatsen, i vacker kostym och ett helt hav med blommor i famnen. In genom dörrarna kom hans fru och fyra barn. Så mycket känslor. De hade inte sett varandra på över två år. Det var något av det vackraste jag någonsin sett.

Efter många kramar och tårar så åkte vi vidare hem till mannens lägenhet. Där väntades god mat, ett vackert tal och lek med barnen.

"Tro är ingenting du kan se
det är ingenting du kan röra
men du kan känna den i ditt hjärta

Tro är det som får dig att fortsätta försöka

när andra skulle ha gett upp
det får dig att fortsätta tro på
det goda i andra människor
och hjälper dig att finna det"

1 kommentarer:

Anonym sa...

YEEEEEEEEEEES !
Nu blev jag mer lycklig än innan, tusan va rätt! Kerstin är min gud om jag ska tror på någon. Oh snart ska vi prata och mysa, längtar <3<3