CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 23 april 2008

Att sätta mål

Jag tror att det är väldigt viktigt att man sätter mål här i livetså att man känner att man har något att sträva efter. Det stärker både motivationen och det mentala. Jag tycker att alla människor borde skriva ett antal listor; en veckomålslista, en månadsmålslista, en årsmålslista och en femårsmålslista. För får du det nedskrivet så är det större chans att det slår in.

Jag ska skriva några exempel:

Min veckomålslista: Lära mig mycket under RBUF-årsmöteshelgen och lägga mer fokus på sömnen.

Min månadsmålslista: Ha lämnat in min samhällsuppgift och min geografiuppgift som jag ligger efter med. Kontaktat Mats om sommarjobbet.

Min årsmålslista: Utvecklats jättemycket i min spanska och som människa tack vare året på Mallorca.

Min femårsmålslista: Skrivit en bok, bott och jobbat utomlands i några år, ha arbetat jättemycket med min egna personliga utveckling osv osv.

Jag anser att det är väldigt viktigt att ha skriftliga mål för på så sätt är det lättare att man följer dem. Prova, det är åtminstonde värt ett försök!

0 kommentarer: