CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 29 april 2008

Tisdag



Idag i skolan hade vi en väldigt speciell dag. Det började med att tre indier var och berättade på engelska om hur de levde, om deras religion och deras syn på olika saker och ting. Otroligt häftigt! Visste ni att de inte bär någon förlovningsring eller giftemålsring utan har i stället ett halsband eller ett armband? Ja, nu vet ni det iallafall!
Efter det så var det fyra tjejer från Röda Korsets folkhögskola och pratade (på engelska, så att de indiska kvinnorna skulle förstå) om bland annat barnkonventionen! Intressant verkligen! På en övning så skulle vi välja ut tre rättigheter från barnkonventionen som vi tyckte var viktigast för ett barn. Otroligt svårt!

Efter skolan var det dags för lite yoga. Alltid lika härligt! Därefter mötte jag upp Carro. Vi käkade lite på Donken, utomhus. Mysigt! Därefter pallrade vi oss vidare till hamnen, dit även Julia, Ellen, Ana, Ronja och Karro kom! Vi fick en jättemysig och rolig kväll!

Nu ska jag strax sova. Kanske blir ett Greys avsnitt först.
Ha det bra!


1 kommentarer:

Anonym sa...

hur gammal är du? jag måste bara veta. jag skriver också blogg, mest oseriösa inlägg som inte handlar om riktigt djupa saker, men sen kommer även inlägg då jag diskuterar med mig själv och gör upp frågeställningar för andra, kolla gärna in den & lämna för all del kommentar ;D