CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 1 maj 2008

Det är inte lätt när det är svårt

Anledningen till att jag ofta skriver många "pepp-texter" är för att jag själv kämpar otroligt mycket med min självkänsla. Och det är inte lätt! Det krävs väldigt mycket tålamod, blandat med skratt och tårar. Mod också, för den delen. För enligt mig så är det otroligt modigt att våga tala om när man mår dåligt eller något liknande och inte bara skuffa iväg känslorna.

Jag har alltid varit en väldigt stark människa, mentalt. Jag har kört mitt eget race och det har fungerat utmärkt tills för några månader sedan. Jag vet fortfarande inte vad som hände. Det berodde nog bara på alla förändringar.

Idag pendlar min självkänsla och min självbild väldigt mycket. Ena dagen ser jag mig själv som drottning medans dagen därpå kan jag känna mig värdelös. MEN! Från skillnad till många så har jag erkänt det och inte bara dolt tankarna så nu jobbar jag mycket med att få tillbaka min starka självkänsla. Och det ska jag lyckas med!

Så ni lär få läsa massvis med peppningstexter och värderingstexter framöver. Jag tror på att man tillslut lever som man lär så genom att skriva dessa texter gör jag både dig och mig en tjänst!

Skulle vara roligt om just du ville skriva in en liten kommentar på detta inlägg för att säga om jag ska skriva om något visst ämne. Givetvis kan du vara anonym!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag försöker arbeta själv med min självkänsla och jag försöker använda mig av mia törnbloms råd och tips!!! Men vad säger du om vikt? Jag är ganska så nöjd med den jag är och hur jag ser ut MEN jag vill ner tre eller fyra kilo och det blir som en fixering men jag kan inte hjälpa det, jag vill ner, jag harvarit nöjd innan på den nivån å jag vill dit igen, är det taskig självkänsla eller e det helt okey att känna så?

Anonym sa...

ser fram emot att läsa din blogg med bra tips sdå jag lider av dåligt självförtroende och låg självkänsla.

kram

Anonym sa...

Vettig sida! Ska läsa lite mer ingående när jag har den tiden, för det där ett ämne jag borde jobba på.. Har faktiskt boken "Självkänsla nu" i min ägo, men jag har inte förmått mig att öppna den än.. Jag tänker alltid att "sådär illa är det inte för mig", fast det nog är det egentligen..

Anonym sa...

Hej. Hitta precis hit så jag har inte hunnit läsa så mycket än... men en sak jag funderar över är att du använder ordet självkänsla gång på gång. Jag blir nyfiken på om du med det menar självkänsla eller självförtroende eller kanske tom både och? Jag har själv ett riktigt ruttet självförtroende... litar inte på vad jag tror mig kunna utan måste få bekräftelse över att jag tänker rätt och kan hela tiden. fruktansvärt jobbigt. Min självkänsla är däremot riktigt stark. Jag vet mitt värde och vet att jag är en bra och fin människa. Hmm jag skiljer alltså ganska rejält på självkänsla och själförtroende... en lite fundering bara :)

Anonym sa...

Jag gillar din blogg & de du skriver. =) Ha de fint!

Anonym sa...

Jag gillar din blogg & de du skriver. =) Ha de fint!