CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 18 juni 2008

Where is the love?



Var har vi egentligen kärleken i denna värld? Jag menar bara, lyssna på detta:

Svält
Krig
Aids
Fattigdom
Fördomar
Diskriminering
Mobbning
Slaveri
Cancer
Alkoholism
Våldtäkt
Barnutnyttjande
Barnporr

...listan kan göras hur lång som helst!
Jag blir smått rädd. Var har vi kärleken egentligen? Den här världen har så otroligt många problem och ändå så står många bara vid sidan av... och tittar på. "Det här är ju så långt borta", får jag höra. Nej, det är det inte! Jag kan garantera att ni alla någonsin, omedvetet, suttit brevid någon som faktiskt blivit våldtagen, har en mamma/pappa som är alkoholist, som blivit grovt mobbad osv... Så kom inte och säg att det är långt borta. För det är det inte!

1 kommentarer:

A. Gorodetskij sa...

De e sorgligt. Ju mer man lär sig hur saker egentligen står till i den här världen ju mer ogillar man den:/. Bara i Sverige finns de så mycket hemskheter som så få människor känner till,man blir verkligen rädd när man får veta vad som gömmer sig runt hörnet..

Btw,vill jag ge cred för din blogg,den e verkligen bra:)