CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 1 augusti 2008

Rensa luften

Har lite saker som jag vill delge i bloggen!

Numero 1. Satt i kassan idag på ica. Som vanligt så pratar jag på och skrattar så jag får magknip av alla goa människor. En av alla kvinnor jag fick igång en bra diskussion med sade "Jag måste bara få säga att du är den mest service-inriktade människan jag någonsin träffat. Jag skulle vilja be om ditt nummer, jag har ett erbjudande till dig..." Så nu väntar jag spänt på att det ska ringa i telefonen! Gud vad spännande. Ja, det lönar sig att vara trevlig! Glöm inte det!

Numero 2. Min mamma har satt upp mig för att vara statist imorgon i Mari Jungstedts nya film. Haha! Egentligen ringde åt hennes ägna vägnar, men eftersom den tiden inte passade henne så skrev hon upp mig istället. Så, imorgon måste jag bära en vit tröja och svart kjol/byxor. Jag ska ta med mig eget smink så att de ska sminka mig och sen ska jag tydligen ha utsläppt hår. Vi ska spela in en scen på en restaurang, så med andra ord ska jag alltså agera servitris. Spännande va?

Numero 3. Imorgon är det dags för lite jobb med Rädda Barnen. Vi ska hålla till på travet och måla ansiktsmålning på alla fantastiska barn, jag, Linda och Li! Jättekul att Linda börjar bli mer aktiv. Hon är relativt ny i Sverige, har bara bott här i drygt två månader. Fantastisk människa är hon iallafall, från Irak! Vi kommer jättebra överens och hon har redan kommit till att betyda en hel del för mig!

Numero 4. Min bror fyllde 14 igår. Klockan är ju trots allt över 00.00. Stor kille, det där. Herregud, jag minns själv när jag fyllde 14. Jag var ju...STÖRST! Damn! Men men, i mina ögon är han fortfarande en liten go skitunge & det lär han väl antagligen alltid vara, även hur gamla vi än blir! Så ikväll har iallafall massa släkt varit här. Alltid trevligt att träffa dem!

Numero 5. Jag har köpt en ny kalender! En vacker rosa liten sötsak! För mig är det otroligt viktigt att den "känns" rätt när jag köper den. Hur det än är så ska jag ju använda, titta, planera och bläddra i den i nästan ett års tid. Den MÅSTE vara perfekt! Jag älskar att köpa en ny kalender - det är på något sätt som att börja om, byta kapitel liksom. Helt plötsligt är det helt nya tomma vita spalter att fylla. Fylla med roligheter, lite måsten, träning och annat viktigt som behövs skrivas upp. (Det vill säga allt, för min del)

Numero 6. Sommarlovet börjar gå mot sitt slut och ingen är lyckligare för det än jag. 19 dagar kvar nu, varav 4 dagar går åt på att jobba på ICA, 5 dagar åt jobb på medeltidsvecka, 2 dagar åt Rädda Barnen-saker och 1 dag åt att fylla år. Det innebär att jag har drygt 7 dagar att fylla, som är så gott som tomma. And it feels good.

Sådär, nu har jag fått rensat lite. Behövligt.
Och oj vad konstigt det kändes åt att skriva på svenska nu, det här gick ju jättesnabbt! Det är bra med lite variation!

Godnatt och önska mig lycka till imorgon med inspelningen!
Kram kram

1 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till me inspelningen.