CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 13 december 2008

lucia

en bild från gårdagen på en bar i santa catalina.
igår var det ju avskedsmiddag för oss i klassen, rektorn, lärare och våra familjer. teresa kunde tyvärr inte följa med, vilket var synd! det blev några trevliga timmar med fantastiskt god mat. fläskfile och klyftpotatis! givetvis slog det inte mina bästa föräldrars mat, men gott var tyckte både jag och min mage! efter det väntade kladdkaka och grädde. yuuummii. <3

vet ni? snart åker jag hem. dagen idag är snart slut, eller kanske inte, men den kommer gå snabbt. ikväll är det nämligen lucia som jag och hela min skola ska hålla. vi kommer vara på ett stort torg och tydligen ser flera tusentals människor detta tåg. det kommer visas på spansk tv, tidningarna och höras i radion. även svenska kungens syster, prinsessan... någonting, som bor här, ska komma och se! det blir coolt. och jag och min klass ska gå fram och sjunga en låt, bara vi! låt det brinna. åh vad kul det ska bli!
hur som helst, ni märker ju att den här tagen kommer rulla iväg. därefter kommer morgondagen, söndag. då behöver jag plugga och sen är det luciafirande i svenska kyrkan. på måndag ska jag till skolan, bli färdig med allt plugg och packningen ska vara klar. kanske går och fikar med klassen eller gör nåt annat mys! sist men inte minst är det lilla tisdagen, som säkerligen kommer gå åt till teresa och soledad. en mysig och god middag blir det säkert.

och sen... baaarabambambamBAAAM (trumvirvlar):
O N S D A G! flyg, flygbuss, båtbuss, båt, gotland.

jag är både glad och lite ledsen.
precis som det ska vara,
antar jag.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära Pernilla, Va kul att läsa dina rader, spännande med luciatåg i det fria, bland 1000 tals personer. Hoppas du kan ta kort på detta. Nu börjar din nedräkning, och trumvirvlarna symboliserar spänning som det ska vara när det är på topp. JAg vill önska dig en fin sista tid på plats och en lycklig behaglig hemresa, och du.. håll koll på finanserna i fickan"blink blink" stor kram Regina

Anonym sa...

Önskar jag var där och fick njuta av erat Luciafirande. Kramar moffa

Lotta sa...

Åh vilken god mat ni fick och vilken fin bild på er alla.
Gick det bra för er att sjunga?
Du har nog precis rätt känsla i kroppen. Det är så blandade känslor för dig att komma hem igen efter 2 mån och rädsla över om vi har förändrats mm. Vi är samma föräldrar ännu fast nog bättre på att visa känslor! Vi hoppas vi är vad du förväntar dig!;) Vi saknar dig så det gör ont i våra hjärtan! Det har varit en nyttig tid för oss alla Pernilla!
På torsdag nalkas det i varje fall din favoriträtt av dina 'bästa' föräldrar.
Pussar och kramar mor & far