CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 4 december 2008

pronto

hej.
vet ni?
anledningen till att jag inte uppdaterar mycket hemifrån just nu är för att jag blir G-A-L-E-N på hur dåligt det trådlösa nätverket var. jag tänker skylla på karros dator. jag tror inte att vårat bredband pallades bådas överladdade datorer samtidigt, så nu sitter vi båda med halvbra uppkopplingen. jätteirriterande! det är även därför jag inte laddar upp några bilder, för till exempel bilden igår: EN KVART! gott folk, det tog en kvart att ladda upp den där bilden! sjuk, sjukaste, sjukast!

igår var jag och karro iallafall ute och gick en sväng på maritimo, där vid havet ni vet. åh vad jag älskar det! därefter svängde vi införbi HM och Zara. hittade fem tröjor på HM, sammanlagt 450 kronor! det tyckte jag var väldigt bra gjort av mig! har knappt köpt några tröjor alls sen jag kom hit - så de var jag värda!

idag efter skolan så ska jag och några andra i från klassen hem till jocke. där ska de bjudas på lussebullar, knäck, julmust osv. jocke bor ju i den där familjen där jag och jossa bodde själva, i genova. familjen är rik och svensk! det ska bli jättejättejättemysigt! och vet ni, nu är det bara 12 fulla dagar kvar. det innebär liksom bara EN hel full vecka kvar. sjukt va???

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja sjukt va vi längtar! Fick sån lust idag att gå in och fixa i ditt rum, för jag insåg att du faktiskt snart är hemma! Nu är allt fint och rent i ditt rum, så...VÄLKOMMEN HEM PERNILLA!
Puss mamma

Anonym sa...

Hejsan Pernilla, tack för dina rader på min sida,Nu har jag vakat av min vakennatt på 10 timmar-puh. Jag mår fint, och har såå rolig helg framför mig/oss. I em åker fam Darvelid båten till fam. Carlsson och umgås tom söndag en avkoppling i vardagen, med gosig touch . Här är plus 2 grader o ännu mörkt. Var det gott med lusssebullar och mys, hos svenska fam? Det känns väl skönt att det blev som det blev med boendet och din nuvarande fam där? Innan du vet ordet av så står du återigen på gotländsk mark och omfamnar de dina, jag gissar oxå på att du kommer frysa, så tänk på res-kofta varma strumpor, halsduk osv..hihi tjatmoster vaddå jag? Nåväl från naturen vad tar du med dig då till sverige? från kulturen vad tar du med dig då? vackraste minnet, det mest glädjefyllda ögonblicket, ett hallelulea moment måste vara då din kamera "självlagade sig" stor varm kram och en riktigt GOD JUL moster Regina