CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 3 maj 2008

Att lyssna på sig själv

Om du någonsin varit riktigt riktigt kär, försök nu att återuppleva den känslan. Det pirrar i hela magen, du känner glädjen i hela kroppen och lyckan är överväldad. DÅ lyssnar du på dig själv! Du vänder ditt mentala inåt för att du verkligen vill känna efter. Det är något vi måste lära oss hela tiden, att bekräfta de innersta känslorna, vårt sanna jag.


För att vårat liv ska kunna bli rikare så måste vi även börja leva rikare. Om du inte lyssnar på din kropp och din känslor, så kommer det slås ut i att du blir fysiskt eller mentalt sjuk. Jag kan berätta om ett eget exempel:


Jag hade under en lång tid varit arg över ett jobb som jag aldrig tog mod till mig att säga upp mig ifrån. Den ilskan mot mig själv växte och slog ut med att jag fick en sån förfärlig feber. Två dagar senare, när jag fortfarande låg i feber, så bestämde jag mig för att ringa upp jobbet. Poff, så var febern borta. Jag hade lyssnat på min kropp!


Eller ett annat exempel:


Under några månader hade jag haft en otroligt jobbigt med min ekonomi. Det fanns aldrig någon extrapeng över och jag gick och oroade mig för det. Det slutade med att jag fick en hemsk ryggvärk i nedre delen av ryggen. Den smärtan gick jag med enda tills jag bestämde mig att låna lite pengar av mina föräldrar. Då försvann det onda!


Det är viktigt att vi ägnar tid åt att lyssna på oss själva. För vem kan annars göra det åt dig?


6 kommentarer:

Anonym sa...

svar;låter som en skitbra grej! fortsätt så!
kram

Anonym sa...

Tack så jättemycket för du skrev hos mig. Din blogg är nog just vad jag behöver nu, kommer läsa den flitigt framöver =)Tack=)

Anonym sa...

jag hatar min kropp..

Anonym sa...

åh, jag hittade din blogg genom en annan där du kommenterat. Jag vill bara fråga. Om du har några tips? Kanske några tips om hur jag kan må bättre. Du vet inte varför jag mår dåligt osv. knappt jag heller men jag gör det och jag vill ha bort det. Snälla. hjälp mig !

Anonym sa...

Ett intressant inlägg, det där ska jag tänka på :)

Anonym sa...

måste bara skriva en kommentar till en utav de bästa bloggarna jag läst! fortsätt skriva om självkänslor och självförtroende, du anar inte hur mycket jag känner igen mig. det är verkligen jätteintressant att läsa.. jag är fast! :) ha det bra! kram