CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 16 oktober 2008

As long as you here with me

Hej kära läsare! Hur mår ni idag? Bra hoppas jag! Gissa vad vi har för väder här idag då? Ja ni gissade rätt! Moln idag igen! Kul va? När ska egentligen solen titta fram? Och snart är det för sent för att bada också. Jaja. Inte mycket att göra åt. Vädret är något av de få sakerna vi verkligen kan påverka på direkten. På lång sikt kan vi det, men om vädret är dåligt idag är det bara att gilla läget. Precis som med allt annat.

Det är bara att gilla läget. Göra det bästa av situationen. Det är en stor sak som jag verkligen lärt mig här. Acceptera. Och göra det bästa. Det är verkligen inte alltid lätt, men det gäller att inte ge upp. Jag menar, herregud, jag i köket, det är ingen bra kombination, men här har jag blivit tvungen för att vi ska slippa gå och lägga oss med tom mage. Och det har smakat gott! Jag har lyckats att göra massa goda såser, lärt mig dela tomater väldigt snabbt, likaså skala potatis jättesnabbt! Jag har även tvättat. Jag har blivit tvungen att riskera att mina kläder ska bli tvättade i fel färger - men även det har gått bra! Jag har delat rum, tillochmed säng, med Jossa. Jag har fått anpassa mig till henne och tvärtom. Jag har till och med börjat gilla det. Det är skönt att alltid ha någon där.
Det viktigaste iallafall med dessa ord är att jag tror att det är viktigt att man alltid försöker acceptera läget. För jag har ju ett val. Jag kan välja att lägga energin på hur jag misslyckades med mina scones, hur riktigt brända och äckliga de blev. Eller varför inte min hemska svampsoppa som smakade äcklig varm mjölk. Men nu gör jag inte det. För varför ska jag kritisera mig själv när allt det positiva i mig faktiskt överväger det dåliga jag gör?

Think about it.

1 kommentarer:

Lotta sa...

Du har så rätt i det du skriver. Jag är så stolt över dig, du är så klok! Du har fått lära dig en hel del på Mallorca:)Du är så villig att lära dig nya saker, va stolt över dig själv stumpan, för vi är stolta över dig!Du är en helt 'unik' tjej. Älska di! Kramar mamma