CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 21 oktober 2008

Buenas noches!

Hej! Märker ni att jag bloggar minder nu när jag flyttat hit? Men men, det är väl bara positivt eftersom då har jag alltså saker att göra! Idag har jag varit i skolan som vanligt. Gick dit, som jag tänker göra varje dag och eftersom jag visste hur vägen är så kunde jag gå på, och då tog det ungefär 20 minuter. Skön start på dagen som sagt! I skolan var det väl inget speciellt, bråkade lite med vår så kallade rektor här. Orkar inte ens prata om det! Jag och Frida gör ett grupparbete om diabetes, mtcket inressant.

Iallafall, oj, vad jag blir avbruten hela tiden! Eva kom precis hem så vi satt och pratade ett tag. Sen har jag även sagt godnatt till min kära mamma och pappa.

Efter skolan så pluggade jag lite. Blev lite irriterad på mig själv när jag kom hem och märkte att jag hade glömt en av böckerna jag behöver för att plugga, i skolan. Så det blir till att gå dit imorgon och hämta den. Men men, vad gör det då. Jag är ledig från skolan imorgon, så jag tänkte gå och gymma tidigt imorgon bitti. Ska se vad det finns för klasser som jag vill gå på.

Oj vad osammanhängande denna text blir, men efter att jag pluggat så gick jag, Teresa och Soledad och gymmade. Jättekul! När vi kom hem så kom även Carmen, Soledads kusin som är 18 år gammal, hit. Vi fyra åt cena, minns ni nu vad det betyder??? Det var jättegott! Åh vad jag tycker om alla här!! De är såna fina människor. Och idag lyckades jag till och med skämta för första gången på spanska. Och jag tror till och med att de förstod vad jag menade med skämtet. Jaja, mycket skratt vid matbordet blev det iallafall!

Nu sitter jag här. Om ni bara visste hur mycket det åskar här ute! Sjukt mycket! Frågade precis Soledad om hon inte ska gå och lägga sig. Klockan är halv ett och hon ska upp till skolan imorgon Folk verkar inte behöva mycket sömn här i Spanien. De äter kvällsmat så pass sent så att för att hinna med kvällsrutinerna så kommer de inte i säng förens tidigast ett.

Nej, sovdags. Först ska jag bara se på det nyaste One tree Hill avsnittet! Stor kram!
Och tack Regina för alla dina ord. Det värmer så mycket av att läsa hur ni på Gotland har det. Så än en gång, tack!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Pernilla, kl är 06.26 och det är milt ute och mörkt ännu. Jag ska arbeta i dag till sena kvällen. De små har höstlov och samlar glada vänner och badar på solberga, och äter på sta´n och cyklar runt och gör avkopplande roliga saker.En tanke slog mig, har du inte tillgång till cykel där? Det vore väl mysigt, i allafall nerförsbackarna hihi.Din spanska familj låter mysig, och det är spännande att höra om deras sena vanor ovh knala sömn..tror du din mamma har lite spanskt påbrå..hih? Här mår vi fint och vi leker med tanken att skapa livsminnen. Sköt om dig fina sportiga, lojala,seriösa, goa Pernilla. Detta blir ett känslomässigt resande för mig, för nu lär jag känna dig bättre via blogg och så, du har DET Carpe Diem. Kramar moster Regina