CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 20 oktober 2008

había preparado...

Sitter vid skrivbordet och pluggar som en tok! Jag vill verkligen lära mig spanskan! Det går framåt, lite iallafall! Men men. Jag har ju faktiskt bara varit här i två veckor än så länge! Jag hinner! Men det är skönt att min värdmamma alltid rättar mig och hjälper mig. Även Eva och Jordi är jätteomtänksamma. De har kommit in säkert fem gånger på en halvtimme och frågat om jag behöver få något ord förklarat. Hur goa som helst!

Snart ska vi på gym! Det ska bli jättekul! Och jag är så glad för att de äter hälsosamt här. Imorse åt jag sånt där tyskt fullkornsbröd med en skiva ost på + en tallrik mjölk och fullkornsflingor! Perfekt! Därefter gick jag till skolan. Det tog ungefär 40 minuter och då gick jag ju lite fel och så, så när jag kan vägen så tar det kanske 30 min! Perfekt start på dagen!

Nej nu är det nog snart dags att byta om! Voy a entrenar pronto. Me guuuusta! Hörs senare! Stor kram

1 kommentarer:

Lotta sa...

Är så glad för din skull Pernilla! Det låter som om du har hittat 'hem'. Gick det bra på gymet i kväll? Vad skönt att dom äter och lever så hälsosamt, det passar ju dig kanon!:)Ha det så bra tills vi hörs igen. Kramar mamma