CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 19 oktober 2008

Tacksam

Åh vilken bra kväll jag har haft!! Sonen i familjen, Jordi, tror han är 23 år + flickvännen Eva 23 år (de har varit tillsammans i 7 år redan, coolt va?) kom hem! Vi satte oss ute på terassen och pratade. Sen åkte vi iväg i Jordis bil, vi skulle till ett fik. Dit kom fem till av deras kompisar så det var jättetrevligt. Jag förstod inte alls mycket eftersom de babblar SÅÅÅ snabbt, men det var ändå intressant och trevligt!! Eva är världens sötaste! Hon bryr sig jättemycket! Och sonen är skitsnygg för den delen! Han flyttar till Madrid nästa vecka. Men Eva lär vara här ganska mycket ändå, som sagt, de har ju varit tillsammans i sju år. Hon är ju en stor del av familjen!

Iallafall, vi kom hem runt tio och då var det dags för cena (kvällsmat). Jag fick något jättegott! Man krossar ett ägg, och vispar runt det lite med salt i. Sen steker man det och innan man viker ihop det så lägger man i några ostskivor! Förstå vad gott det var! Och sååå enkelt. Tog kanske 1 ½ minut att göra! Till det åt jag sallad och en tomat.

Det blev även lite kulturkrock när jag fick ta en frukt. Jag valde ett äpple och satte den mot min mun för att tugga. Hon säger: Nej, och skrattar. Så tar hon äpplet, sköljer av det och ger mig en tallrik, kniv och gaffel. Konstigt tycker jag. Jag vet inte om det ser oförskämt ut att tugga rakt av på ett äpple. Jag har iallafall aldrig tänkt i de banorna.

Nu ska jag snart sova. Först ska jag läsa lite spanskaböcker jag har fått låna. De gör verkligen allt de kan för att lära mig spanska!

Tusen tack för den här familjen! Jag kunde inte ha kommit bättre. Det här är såååååå över mina förväntingar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh hej Pernilla, va kul att läsa allt låter som en fin start på något bra framöver. Jag är så glad för din skull, äta äpple med kniv och gaffel, det vore som att stoppa matpinnar i handen och försöka få upp mat-det lät svårt. En glimt från Terranova -i skrivande stund 00.00 är det mörkt ute(förvånad?) hihi, det är lite kallare och löven rasar av och jag njuter av ledighet i 2 dagar för barnen har höstlov denna vecka. Din mormor fyller 65 år och ska uppvaktas i morgon. Jag har haft rolig skrivstund med din goa mamma, och det gav skrattsalva kul! Hoppas din vecka framöver blir tipp topp, vad ser du när du tittar ut genom ditt sovrumsfönster (på dagen)hihi stor kram Moster Regina

Anonym sa...

Holaaa!! Det är jättekul att läsa din blogg!! jag är sååå avundsjuk! Espero que estés muy bien! y que te disfruta tu tiempo allá!!
por cuanto tiempo vas a vivir y estudiar en "Mallis"!? Quiero ir a visitarte!!
muy buena suerte con todo! Besitos y un abrazo muy fuerte!