CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 19 oktober 2008

Nu är jag här!

Om ni bara visste hur lycklig jag är!! Jag kunde verkligen inte fått en bättre familj här! Jag ska berätta:

Britt hämtade upp mig runt tolv och först satt vi och pratade en stund innan vi åkte. Jag var lite småpirrig. Vi kom fram till lägenheten och åkte upp för hissen. Först träffade jag mamman, Teresa. Världens gulligaste. Och dottern Sole, en jättecool tjej verkligen! Och sonen som jag inte minns namnet på och hans flickvän Eva. Dock så bor sonen här i en vecka till tills även han flyttar till Madrid tror jag. Hennes äldsta son bor redan i Madrid. Lägenheten var häftig. Jättestor. Man märker att de är rika. Jag, Teresa och Sole åt lunch, jättegod och jättestor! Först en förätt, som bestod av något fil-liknande. Jättegott, men jag vet inte riktigt vad det var. Först trodde jag det var gröt, men nej! Därefter huvudrätt, köttgryta, potatismos och ris. Kanongott verkligen! Och sist men inte minst en liten efterrätt, som bestod av leche (mjölk) och huevo (ägg) + lite kanel överst. Det var verkligen jättegott!

Därefter tog vi tre bilen och först visade de mig vägen till hamnen, för jag berättade att jag gillar att springa. Det visade sig vara ganska så nära. Tar tio minuter att gå dit! Så jag har väldigt nära till Maritimo, (partystället). Därefter visade de mig vägen till skolan! Det tar ungefär 30-40 minuter att gå dit, så jag lär inte gå alla dagar, men ibland! Sist men verkligen inte minst så åkte vi ut till Teresas föräldrars sommarstuga. Världens gulligaste människor! Oj vad jag skrattade. Och alla är sååå förstående med min spanska och är verkligen angelägna om att lära mig! Så vi var där i några timmar och abuelo (morfar) berättade om alla hans träd och om landslivet. Så mysigt! Jag fick även med mig en vacker blomma hem!

Nu kom kära Teresa in och frågade om jag ville se på TV för att lära mig lite! Åh hon är så go! Även fast att hon är en sån där riktigt cool mamma, som går på gym, bär dyra solbrillor och glassar i sin dyra bil så har hon ett fantastiskt hjärta! Hon bryr sig verkligen om mig!

En annan rolig sak är att både Teresa och Sole är riktiga träningsfantaster så imorgon så ska vi iväg och fixa träningskort till mig också. Så det blir till att träna med dem imorgon! Det finns även salsaklasser där!! Gud vad lycklig jag är! Jag kunde inte ha fått det bättre!! Och jag bor nära allting. Har tio minuters gångväg till El corto ingles, shoppingområdet.

Ska även få en nyckel hit imorgon!

Nej, nu blir det till att ut och träna mer spanska! Nos vemos!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Oj vad vi är lyckliga att du har fått det så BRA!Nu får du umgås och njuta med din nya familj och lära dig mycket spanska! Är så glada för din skull:):)Pappa hälsar så gott och längtar efter att få prata med sin 'spanska' dotter:)
Puss & Kram Mamma & Pappa

Pernilla. sa...

Pernillis!
Jag är jätteglad för din skull.
Saknar dig på msn.
Hoppas du har haft en underbar dag!
Massa Kramar/ Pernilla

(Haha, känns lite konstigt att skriva Pernilla till någon annan måste jag medge)

Pernilla. sa...

Pernillis!
Jag är jätteglad för din skull.
Saknar dig på msn.
Hoppas du har haft en underbar dag!
Massa Kramar/ Pernilla

(Haha, känns lite konstigt att skriva Pernilla till någon annan måste jag medge)