CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 6 oktober 2008

Have a heart

Ligger här och lyssnar på musik! Har tid att skriva lite mer nu så det ska jag göra.

Familjen vi bor hos heter Rodrigue eller något i efternamn. De är mamman, Gabrielle och hennes två sönder, 12 och 10 år. De är svenskar/tyskar/schweisher (?). Konstigt va? Men så är det. Och är bosatta i Spanien. Skoj! Iallafall, de är väldigt rika eftersom Gabis tidigare man var bankman, om jag förstått det rätt. Dock så har jag inte träffat familjen än, de är i USA och kommer inte hem förens nästa lördag. Väldigt länge. Så jag och Jossa ska bo själva här tills dess... Det jobbiga är att vi delar rum, tillochmed säng, (har en dubbelsäng) och det är ju ganska så krävande att leva så uppepå varandra.
Pratade också med Stefan och han sa att de har två nya spanskafamiljer, som eventuellt kan bli min och Jossas, men vi kommer inte få flytta dit på tidigast fyra veckor. Jätteirriterande. Det betyder att vi ska vara sådär jättenära varandra i fyra hela veckor till och som jag sa, det är rätt krävande. Tur att Jossa är en sån go människa iaf! :)

Imorgon är det skola. Ska kanske ut och ta en morgonpromenad först om jag orkar. Efter skolan kommer nog några av tjejerna hit och så äter vi en bit och därefter ska vi ut! Ska bli skoj!

Stor kram till er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej goaste Pernilla, det låter som en lyckat framkomst och att ni bor bra, det där fixar ni galant. Snälla, kan du inte lova att du tar med dig vännen på dina morgonpromenader, eller en hund eller nåt? Äh tänk att man ska va så hynsig det är klart att du är smart och att du nu kan boxas i försvar, eller så är det så enkelt som en livspromenad och många sköna sådana framöver. Va rädd om dig. Hösten har fyllt allt grönt med löv på backen, vi mår fint och alla hälsar! kramar famaly four(regina med familj)

tobbe sa...

Tjena tjejen.. Hoppas du trivs som fisken i vattnet nu. Kul att följa vad ni pysslar med där nere i värmen (AVIS) Ha det superbra nu KRAM Tobbe

Lotta sa...

Åh vad det var skönt att äntligen få höra din röst! Jag saknar dig väldigt mycket "stumpan" Puss & Kram Mamma