CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 12 oktober 2008



Hej mina kära läsare! Hoppas ni tycker att jag har blivit bättre på att blogga, för det tycker jag iallafall! Har nästan bloggat varje dag sen jag kom hit! Igår var ju som sagt Carro här. Vi bestämde oss för att gå ut på kvällen, så vi fixade iordning oss och hoppade på bussen till Plaza de España. Vi gick omkring och pratade med trevligt folk innan vi slog oss ner på ett mysigt ställe. Vid ett tog jag en taxi hem. Bussen slutar ju gå hem till oss vid elva, så vill man vara ute längre så är det taxi som gäller här. Tur att det är billigt då! Tog mig hem för under hundralappen och eftersom jag och Carro delade på en så blev det ännu billigare. När jag kom hem runt halv två så var Jossa fortfarande vaken så vi lade oss i sängen och såg Mamma Mia. Hann att se i en kvart innan vi båda somnade. Så trötta vi var!

Vi vaknade igen i morse runt elva av att vår sjukt jobbiga katt stod och krafsade på dörren. Det verkar vara hennes bästa hobby, att bara vara ivägen. Jag har nog aldrig i mitt liv träffat en jobbigare katt än henne. Och jag blev ännu argare på henne när vi kom upp och fick se att hon hade bajsat på vardagsrumsgolvet. Skitkatt!
Iallafall, jag fixade lite scones som vi åt på terassen. Mysigt. Därefter låg jag i sängen ett tag och läste lite osv. Vid tre blev jag alldeles för uttråkad så jag drog på mig promenadskorna och gick ut. Gick förbi Cala Major och kollade i lite småaffärer. Eftersom det är söndag så är det ju inte särskilt mycket som är öppet. Iallafall, gick sen bort till Porto Pi. Fick se att det gick massa filmer på biografen så jag gick och såg en! Haha. Sjukt fult att dom dubbar alla engelska filmer till spanska. Men det var intressant. Sen gick jag powerwalk hem!
Nu har jag precis pratat med pappa, fammo och faffa och ska strax upp och laga soppa till mig och Jossa!

Hoppas ni mår bra! Stor kram!

0 kommentarer: