CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 27 oktober 2008

Min tid för reflektion




Tack så jättemycket till er som på ett eller annat vis gav mig några råd igår. Det värmde jättemycket!


Det här nog något av det svåraste jag gått igenom tror jag. Jag är ju väldigt van att leva i min "bubbla". Jag vet vilken väg som går snabbast om jag vill ta mig till affärn. Jag vet vilka affärer jag ska och inte ska gå in i när jag är shoppingsugen. Jag vet i stort sätt hur mina dagar kommer se ut. Jag känner helt enkelt till min vardag. Och jag tror att det är det som skrämmer mig här. Att jag inte riktigt vet. Samtidigt som jag gillar det, jag gillar att lära känna nya platser, nya människor, nya kulturer, så är det här extra tufft eftersom jag är ganska långt hemifrån. Men jag ska inte ge upp! Jag ska jäklar klara det här!


Det här med att blogga är väldigt bra för mig! Jag får ur mig vad jag upplever och lär mig. Jag minns så väl att Kerstin sa till mig, efter min resa till Lettland, att det är något av det bästa man kan göra. Att på ett eller annat sätt presentera resan, för att själv få bearbeta det man varit med om. Och hon har så rätt!


Saknar mi mamita y papito muuucho!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Visst jäklar kommer du att fixa detta! Jag har då aldrig tvivlat på dig, nog ingen annan heller som känner dig!
Ja du ska få berätta allt för oss om Mallorca när du kommer hem.
Du får nu lära dig att släppa kontrollen & lita på att andra vägleder dig till det bästa. Du är nu som en del av deras familj och du måste ta för dig även hos dom som du gör hemma!
Vi får köra pepptalk på bloggen! Hi-hi. mamita y papito saknar dig också. Puss mamma

Anonym sa...

Kul att följa din resa här i bloggen. Klart att du klarar det! Verkligen inget konstigt med att du känner hemlängtan ibland. Det hör ju till. Kramar //kusinen

Anonym sa...

Gumman jag är här med dig på riktigt, så glöm inte det. Du är underbar och stark person, som gör världen vackrare vart du än är. Vi älskar dig, jag älskar dig! Så säg bara vad jag kan göra för dig vännen? <3