CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 28 oktober 2008

Ny dag nya tag!

Sitter och avnjuter en kopp gott té tillsammans med mina kära vänner läxböckerna. Har precis avslutat en riktigt värdefull middag tillsammans med Teresa som jag fick ut jättemycket av. För första gången sen jag kom hit så lyckades jag få henne att förstå hur jag kände mig och hur mycket detta tog på mina krafter. Teresa är ju psykolog så hon hade massa bra råd att ge mig. Något som hon punkterade extra mycket var hur viktiga tårar faktiskt är. Det fick mig att tänka om.

Som jag sa så sitter jag här med mina läxböcker. Jag tror inte jag har haft så här mycket läxor förrut. Jag har hur mycket som helst att göra. Försöker dock ta en sak i taget och sedan bocka av den. Det är en skön känsla. Att vara färdig. Jag har ett stort naturkunskapsprov, biologi, på torsdag. Det är mycket man ska ha koll på! Det får gå som det går! Jag gör det bästa jag kan prestera nu iallafall och det räcker för mig.

Tog ett avbrott från läxorna för några timmar sedan för att gå på ett pass Step! Det var jättejätteroligt. Har varit på Step en gång tidigare och det var när jag och Matilda var i Växjö. Hennes syster Josefine höll i passet och jag minns hur trött jag var. Jag kunde inte gå klokt på flera dagar. Det här passet var inte lika jobbigt, men jobbigt var det! Åh vad jag älskar det här gymkortet! För ungefär 600 kronor i månaden så får jag gå hur mycket jag vill på alla pass och har tillgång till gym nästan alla dagar i veckan. Jag bor 5 minuters gångväg från gymet. Kan det bli mer perfekt? Estoy muy alegre!

Imorgon är jag ledig. Eller ledig och ledig, men har hemmastudiedag. Då blir det ännu mera plugg - som vanligt. Får se om jag orkar hitta på något mer. Kanske gå på ett aerobicspass på gymmet. Får se! Det blir vad det blir!

Hoppas ni har det bra hemma i kalla Sverige! Kram

4 kommentarer:

Lotta sa...

Åh va skönt för dig att du äntligen fått lätta ditt hjärta! Ja att fälla en tår kan kännas enormt skönt i sinnet. Ta hand om dig stumpan! Puss mamma

Anonym sa...

Hej Pernilla, det har varit frostnatt lokalt här nu, och det kan komma SNÖ till helgen..brrrr. Jag avnjuter ledig fm, till musik och löpbandet, det funkar fint nu. Pernilla vad är maxpuls?, och hur länge bör man hålla maxpuls för att verkligen ta ut sig?..har du lite tips? Min träningsform är löpband där jag power walkar på slätt underlag, pulsbältet visade 200 s/min sista 500 m. Nåväl bla bla bla vi har ju träningsintresse gemensamt och stegräknaren fick igång mig gött. Vi mår fint och ha deet underbart nu, Tårar är själens spegel och allt du har i huvudet av bekymmer minskar så fort det kommer ut ur munnen och därmed huvudet. Tänker på dig och följer dig med nosen i backen som en spårhund...hihi Kram Moster Regina

Anonym sa...

han har bara skrivit dit massa begrepp och inga förklaringar. på provet kommer han skriva dit förklaringar och då måste du veta begreppen. det står i boken, längst bak. vad de betyder. tar en väldans tid att skriva ner allt så leta där!

Anonym sa...

MS, hade jag gissat på!!