CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 29 oktober 2008

Trött!!

Känner mig helt slut! Har pluggat i stort sätt hela dagen. Dock med många pauser, men ändå. Vaknade runt tio. Sover alltid med öronproppar här, annars går det inte! Fönstret är så tunnt så att det känns som att det står på vid gavel och här i Spanien fungerar det så att om man inte kommer fram med bilen, då håller man in tutan så att hela gatan vaknar, och att bilägaren till bilen som är i vägen vaknar och kommer ner och flyttar den. Jobbigt, men tyvärr sant!

Åt god frukost tillsammans med Gisela, hushållerskan. Åh, vi har alltid så mycket att prata om! Det är jätteroligt. Sen lärde hon mig att laga en jättegod... Ja, vet inte vad den heter egentligen. Mosad potatis, gul lök, ägg och fisk i. Ser lite ut som ugnspannkaka eller något. Jag vet inte riktigt, men gott var det! Jag och Soledad åt det till lunch.

Sen var det mer plugg.

Klockan sex gick jag över till gymet för att möta upp Eva, min värdbrors flickvän. Vi sprang på bandet i cirka 20 minuter och gjorde lite styrkeövningar, sen var det dags för en timmes yoga, på spanska. Blev lite irriterad på yogaläraren, för det första var hon jätteotrevlig och för det andra så måste hon väl ha förstått att jag inte förstod vad hon sa. Jag såg ju ut som ett stort frågetecken. Ändå blev hon nästan arg på mig för att jag rörde huvudet trots att hon sagt att man inte borde röra huvudet under en viss position. Men men! Alla är vi olika. Förhoppningsvis hade hon väl bara en dålig dag.

Förresten, en fråga. Vet inte vad det kan bero på alls, men min mage är väldigt uppsvullen här. Läste på internet att det kan bero på att man blivit lite laktosintolerant. Vet inte om stämmer. Vet ni annars vad det kan bero på?

Jaja, måste sova! Imorgon börjar jag vid elva, men har då ett stort prov, så jag ska upp tidigt imorgonbitti för att fortsätta plugga. Och på kvällen kommer det hit folk så ska vi äta god middag! Ska bli trevligt!

Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Me alegro mucho por ti! que bien, que rico que estás contenta con tu familia y tu nueva casa! Me gusta mucho leer tu blog! det finns ett meddelande till dig på: http://pankis.blogg.se =)
Cuidate! abrazos!

Lotta sa...

Låter jobbigt med bilarna! Hoppas provet gick bra idag.Du får uppdatera hur det gick. Jag har mailat till dig....puss mamma

Anonym sa...

Öronproppar är klockrent när man ska sova. Så skönt att kunna stänga ute alla ljud. Sover själv med öronproppar varje natt.