CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 6 november 2008

Det har tidvis gått bra

Ny dag.
Nya möjligheter.

Idag har jag varit i katedralen för första gången. Det var riktigt fint där, ungefär så som jag förväntade mig att det skulle se ut.

Har lämnat in mitt stora NK-arbete nu. Hoppas hoppas hoppas att det går bra nu. Och gissa vad som händer när vi lämnar in det då? Jo, vi får ytterligare MASSVIS mer att göra. Visserligen ska det vara inlämnat om tre veckor, men har ändå börjat med det. Tänk vad skönt om jag skulle kunna ha det färdigt i god tid och kunna fokusera på annat.

Imorgon har vi nationella prov i Svenska B. Då ska vi skriva ett pm om vad vi ska hålla ett föredrag på fem minuter om. Har ännu inte bestämt vad jag ska prata om. Kanske folkets fördomar till invandrarna i Sverige. Sånt passar ju mig!

Snart ska jag iväg och träna! Har en mysig chattstund med Matilda nu och har precis pratat med farmor genom högtalaren på telefonen via mammas data. Komplicerat, men det gick.

Vi hörs!

1 kommentarer:

Lotta sa...

Qye nuestra querida hija!
Hoppas provet gick bra idag:)
Det vore ju jätte smart om du börjar plugga redan nu, så slipper du stressa ihjäl dig på slutet! Vilka upplevelser du får med dig i livet. Du kommer att växa otroligt mycket genom att du är 'själv' med om allt du nu upplever och inte har din vanliga trygghet vid sidan av dig. Du är ju tvungen att reda ut alla situationer på egen hand, menar jag. Va stolt och tacksam för det du är med om just nu. Vi är i varje fall stolta över dig!
Beso de mamá y papá. Te amamos!!!