CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 24 november 2008

effektiv dag

oj vilken effektiv dag jag har haft idag!
efter skolan så promenerade jag och ana hem hit och pluggade.
I FYRA TIMMAR! coolt va?
jag trodde inte vi kunde sånt. men wrong hade jag!
så nu är jag färdig med massvis som jag inte ens behöver vara klar med än!
det känns bra!

idag mår jag bra. en bra dag, helt enkelt.
känns skönt. jag behöver sådana.
jag börjar trivas väldigt bra här i huset nu och det gör mig lycklig.
jag lyckades hitta trygghetskänslan på mallorca, mitt i kaoset liksom.

många av er undrar hur det går för mig med spanskan! bra, tack, bra!
den är fortfarande långt ifrån perfekt, till och med långt ifrån bra.
men: jag är nöjd - och det är ju det som räknas.
jag klarar av att sitta och diskutera, till och med argumentera, även om min spanska säkert låter lite konstig.

förresten: en BIG nyhet!
DONNER SLITE FLYTTAR TILL DONNER KLINTE
(alla förutom hotelleleverna)
jättejättejättejättejätteroligt!
om jag förstod helagotland.se rätt så blir det redan om några månader!

nej, dags att sova! har nu ikväll avnjutit en god cena (kvällsmat) med teresa, soledad, eva, mormorn och morfarn och mostern. mysigt! därefter degade jag och soledad i soffan framför cemica - fisica, ett TV-program! klockan är nu tolv och jag ska möta ana prick 07.00 vid plaza progreso för att gymma ett tag!

buenas noches todos mis amigos!

1 kommentarer:

Lotta sa...

Tack för ett helt underbart samtal i kväll våran älskade dotter! Vi tog till oss det vi pratade om, det kändes jätte bra. Det du skulle få finns nu tillgängligt:)
Vi längtar sååå efter dig!
Puss & Kram dina stolta föräldrar