CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 22 november 2008

hallelujah

klockan är tio, en lördagsmorgon, och jag pluggar! bra va? fick massa motivation när jag såg soledad och hennes kompis stanna hemma en fredagkväll och satt och pluggade! här är ungdomarna väldigt organiserade! de planerar plugget bra, alla har ett pennskrin med pennor i och de pluggar verkligen!
hoppas jag lyckas ta med mig det hem... behövligt!

i torsdags stannade jag hemma från skolan. behövde göra massa läxor som bara låg, bland annat matten, så jag gjorde färdigt allt! hallelujah-moment! jätteskönt att vara färdig med det! därefter var jag på väg till stan för att kolla lite och då stötte jag på carmen och marta, två av soledads kusiner, så vi tre tog en fika! jättejättemysigt! bra tillfälle att träna spanska också!

igår, fredag, så gick jag till skolan. började med svenska, så då gick vi upp till en borg! den vackraste utsikten jag någonsin sätt! så det var värt alla 460 trappsteg upp! sjukt va? att det finns så långa trappor?!?! därefter så hade vi en jätteintressant religionslektion där man skulle rita en bild av sin Gud och besvara frågor som; vad är meningen med livet, vad händer när vi dör, vem är jag, vem formar mig osv. riktigt mina frågor! så det var intressant. på eftermiddagen hade vi som vanligt tråk-naturkunskap. (gilla läget, gilla läget, gilla läget.) efter skolan gick jag med hem till karro och carro. det blev en riktig myseftermiddag med choklad, pianospelande och djupt prat. precis vad jag behövde!

gick hem sen och pratade med teresa. berättade att jag var lite ledsen. anledningen till det är att jag känner att det hela är ganska...meningslöst, om jag har rätt att uttrycka mig så. jag menar, mina drömmar i livet är att vara i de fattiga delarna i afrika, bolivia, israel, och göra nytta! just nu är jag fast på party-ön mallorca. det är inte riktigt jag! känner mig också ganska uttråkad här, och det är inte jag van med. vet inte riktigt vad jag kan göra här.

jaja, jag vet inte. det är inte lätt när det är svårt. jag antar det är bara att acceptera läget som det är just nu. 25 dagar kvar. göra det bästa av situationen. jag har ju ett val om att stanna kvar i sverige i vår. inte åka tillbaka. för ärligt talat, den största anledningen till att jag är här just nu är för att lära mig språket.

...råd, tack?

1 kommentarer:

Anonym sa...

pernilla! du har hela livet framför dig att göra allt du vill. jag tror du kommer inse att mallorca gett dig massor av andra saker istället för det du saknar. jag tror du kommer växa i dig själv av den här resan, att du kommer känna att du utvecklats och framför allt kommer det vara mindre svårt nästa gång du åker utomlands och ska anpassa dig till nya kulturer! :)
saknar dig, puss annie