CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 22 november 2008

stolthet

är jättestolt över mig själv just nu!

nr 1: idag så har jag varit aktiv! jag har jobbat på skuts basar, träffat massvis med svenskar, hjälpt till och gått runt och varit glad!

nr 2: jag har gått på stan med två helt okända svenska tjejer i min ålder. vi tog en fika och satt och pratade i flera timmar! brabrabrabra pernilla!

nr 3: jag tog mig själv i kragen idag och för första gången så ska jag umgås själv med massa spanska ungdomar. soledad, dottern i familjen, är på middag hos hennes kompisar och de ringde och ville ha dit mig. vanligtvis skulle jag nog ha bortförklarat mig, men efter att ha berättat för soledad att jag var rädd att de skulle tycka jag var tråkig om jag bara satt där, eftersom jag inte riktigt alltid hänger med i deras konversationer, så känns det mycket bättre! så, nu är jag påväg!!

bra pernilla. rätta takter!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Bra, mycket bra gjort Pernilla! Va stolt över dig själv. Det är viktigt för din egen del att ta del av deras kultur, umgänge mm för att få en helhet i hur dom lever osv där på Mallorca. Du är där för att lära dig och suga i dig allt du kan få, för att sen ta med dig det i framtiden.
Toppen att du var uppe så tidigt och tog tag i ditt skoljobb.
Ja att se andra göra bra saker är att inspireras!
Ta vara på dom sista veckorna och njut, för att sen få komma hem till allt 'normala'. Sen får du träffa alla dina vänner som längtar efter dig!
Även familjen som vill veta allt hur du har haft det! Älska di.
Puss mamita

Anonym sa...

gumman, du är så duktig. du klarar allt! berätta hur det gick :) massvis med kramar matilda.

Lotta sa...

kul att höra stumpan.positiv inställning.kom ihåg att du är bäst.puss o kram
pappa

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!

Regler
- Skriv ner fem bloggar du brukar läsa.
- Skriv ner 5 stycken personer du utmanar.
- Berätta att de blivit utmanade.

Jag brukar läsa
Tjuvlyssnat
Veggogeggo
Nettelblad
Dark UFO
Snillen Spekulerar
...och många andra! (följer 34 st på bloggkoll)

Jag utmanar
Braxl
Korf
Nettelblad
Pernilla
Elmermupp

Anonym sa...

Du är sååå härlig, följer din blogg varje dag, blir mer o mer imponerad av ditt sätt att tackla känslor o upplevelser. Vilken perfekt grund för dej som har föresatser att hjälpa människor i nöd. Jag vill också att du inser hur viktig den här tiden är för ditt framtida liv, inte alls så meningslös som det kan kännas just nu. Stolt och rörd moffa som saknar dej. Kram