CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 19 november 2008

paseo maritimo



på den här bilden så ser ni paseo maritimo. cirka 15 km lång. jag tror aldrig jag har sett ett vackraste ställe. iallfall, tog en riktig långpromenad där nu ikväll. gick nästan i två timmar. jag älskar det! att se havet framför sig, ha härlig musik i öronen och gå brevid palmer, vackert ljus och massvis med människor och bilar. det är lycka!

igår var vi vid klostret, som jag skrev i förra inlägget att jag skulle till! det låg i pollenca, en stad i norra mallorca! det var jättefint där! dock var det otroligt jobbigt att gå upp till klostret, eftersom det låg högst upp på ett berg och vi gick hela vägen! det tog 45 minuter och tänk er, gott folk: ÚPPFÖRSBACKE HELA VÄGEN! och jag som hade träningsvärk så att det skrek i benen.
- but, I did it!
upp kom vi! jag, karro och linn tog ett rum och bäddade in oss i filtar ganska snabbt, eftersom det var riktigt riktigt kallt där! vid åtta var det dags för kvällsmat och vi bjöd över en jättetrevlig engelsman som var där ensam, så vi hade sällskap med honom hela kvällen. jag åt mallorcinsk soppa! supergott. kul att prova något annorlunda. somnade tidigt den kvällen. det behövdes!

vi började vandra neråt igen vid tio i morse, bussen gick vid elva. kom hem hit klockan ett ungefär och då åt jag mat med gisela, hushållerskan! vi pratade massa och hade trevligt. sen fastnade jag framför ett nytt one tree hill-avsnitt (som jag tyckte jätteilla om! vad var meningen med det avsnittet om jag får fråga??) och sen ett nytt prison break-avsnitt!

nu är klockan halv åtta och jag kom precis hem! nu tänkte jag äta en mandarin och sedan hoppa in i duschen. därefter vankas plugg, tror jag, och, SURPRISE, one tree hill!

ni har inga roliga nyheter att berätta?
ha det bra!

1 kommentarer:

Lotta sa...

Vad duktig du va som fixade promenaden trots dina värkande ben! Vilken otroligt fin miljö att promenera i, är lite smått avis! Nu är det inte många veckor kvar tills vi får återse vår älskade dotter:):) Vad är det du längtar efter mest & som kommer att vara det första du gör när du kommer hem? Inget speciellt annars här hemma. Puss och kram en längtande mamita.