CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 1 november 2008

Ikea

Ja, som ni ser så skriver jag ett inlägg och klockan är halv tio. Vilket innebär att jag inte är hemma hos Soledads pappa utan hemma hos Carro och Karro. Jag valde att inte följa med, kände mig inte alls sugen på det och fick dra en vit lögn för att "slippa". Hemskt va? Sa att jag skulle på basketmatch vilket jag ångrar lite nu i efterhand eftersom de kommer säkert fråga massa frågor om det som jag inte kommer kunna svara på eftersom jag inte sett den... Ajdå. Teresa ville heller inte att jag skulle sova ensam hemma, vet inte om det var för att jag inte fick eller för att hon inte vill att jag ska vara själv.. Lär väl dock göra det ändå, eftersom jag måste ju sova och jag tror inte jag kan sova här. Hu vad jag känner mig ljugig! Haha.

Jag och Karro har varit på IKEA idag. Det var jättejobbigt!!! Vi började nästan gråta när vi såg Marabouchoklad, Wasas knäckebröd, köttbullar och gräddsås. Tror aldrig jag varit mer patriotisk än nu. Gissa vem som frossade på marabou, chokladbollar och svenskt chips då? Vi såklart. Gott var det iallafall, men nu mår jag väldigt illa. Men som vi sa, ibland måste man vara snäll mot själen, för själen mår faktiskt bra av att äta sådant skräp, även om kanske inte kroppen känner likadant! Smart va?

Sen har vi varit på gudstjänst! Carro är ju med i kören så hon skulle sjunga. Det var jättefint! Jag grät som en tok. Hade så mycket känslor. Det var jobbigt att se alla gamla tanter gråta, idag är det ju alla helgonens dag så det är en mycket känslig dag för många. Fick jättemånga kramar sen av folk som jag inte känner eftersom jag var ledsen. Oj vilka fina människor det finns!

Nu sitter jag som sagt hos Carro och Karro. Vi spelar piano och sjunger. Jättemysigt! Som alltid! Känner mig som sagt lite dumt eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska säga till Teresa imorgon... Hjälp?

Stor kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Du må tro att jag följer din dagbok, så skönt att du öppnar dej o skriver av dej en massa känslor. Jag förstår mycket av det du känner när jag tänker tillbaka på min egen ungdom då jag gjorde lumpen i Skåne, fortsätt att tagga dej själv så växer ditt självförtroende dag för dag. Den vita lögnen ska du inte bekymra dej för, det blev bara inte som planerat, så har du ju din hundrädsla att falla tillbaka på. Jag är säker på att Teresa förstår dej också. Jättekramar från moffa

Lotta sa...

Oj vilken härlig dag ni har haft tjejer! En 'lisa' för själen är aldrig fel! Om man mår bra av att äta något så ska man äta det, ingen tvekan om det! Vad mysigt och gå i kyrkan!
Du vet att ljuga är aldrig bra, för man fastnar lätt i knipa som du nu har gjort! Tala om för Teresa i morgon att du inte talade sanning för henne igår, för att du inte visste hur du skulle säga, för du kände en hemsk oro för att vistas så länge ihop med en hund. Säg att du är livrädd för hundar och att när du dessutom skulle bo där så kom känslorna ifatt dig och du kände panik. Sen att du i samma veva fick erbjudande om att hitta på något med Karro & Carro. Du skämdes av att avböja att följa med med så kort varsel och att du därför inte sa riktigt som du kände. That´s it! Då slipper du känna dig dum för henne, för hon förstår dig med all säkerhet.
Du är en ärlig tjej Pernilla och du vet att du kunde sagt som det var till henne direkt, hon hade förstått dig! Hoppas du nu passar på att sova ut i morgon! Mats Åkwrblom kom 6:a TOTALT i GGN!!!Det va häftigt att se:) kram mamma