CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 1 december 2008

letar efter rispor i utan

1 december.vilket betyder starten på julkalendern!

jag ska minsann följa den via svt's hemsida.

det MÅSTE fungera.


1 december betyder nedräkning.

17, 16, 15, 14... dagar kvar.

tiden går snabbt!

jag både hoppas och hoppas det inte.


1 december innebär att karolina numera bor här!

vi har delat dagen, med skratt, filmer och förkyldningar.

en promenad i regnet har tagits. även en fika.

vi har varit införbi några kina-affärer och shoppat!

nagellack 2 euro, rouge 1 euro, örhänge 1.50 euro.

kan det blir bättre?

mina naglar är nu jättefina! fransk manikyr. great!


det känns lite konstigt, för bland mina kompisar så räknas jag som en väldigt ordningsam tjej och det är jag! jag har bra koll på mina saker och mitt rum här i spanien är nästan alltid bra städat. teresa är dock lite småperfektionist och det är väldigt jobbigt för mig. för om jag har glömt en te-kopp eller något på rummet och hon ser det så känns det, utan ord, som att jag är "slarvig". som sagt, hon säger det inte rent ut, men det känns som att det är det hon menar. och det är konstigt för mig, eftersom jag nästan i allas ögon (kanske då inte i mammas, pappas och farmors, haha) är ordentlig.


det är samma sak när jag ligger i sängen och pluggar eller läser och så vidare. om hon då kommer in i mitt rum, så tittar hon på mig med samma ögon. som att det jag gör är fel, eller lite... äckligt. jag vet inte. kanske är det så i spanien, att på dagarna så används inte sängen.


eller om jag går runt i mjukiskläder. i sverige är det ju jättevanligt att folk går med mjukisbyxor i skolan. det är det inte i spanska skolan. där existerar inte det. soledad berättade att om man kommer med mjukisbyxor till hennes skola så måste man gå hem och byta. så, än en gång, samma ögon har teresa på mig, när jag tänker gå ut i myskläder. som att det är o-ordentligt eller något. jag vet inte.


det är svårt. det är lite kulturkrock som ni kanske märker.

men det är faktiskt väldigt jobbigt att känna sig...äcklig, om ni förstår vad jag menar när jag faktiskt bara är jag, mig själv liksom.


nu ska jag sova. behövde skriva av mig!

bilder kommer imorgon!

är förresten sjuk, ont i halsen, förkyld och snorig. hu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud jag hade glömt bort julkalendern! Jo jag kollade på hela på SVTs hemsida förra året, så det ska nog funka. :)

Lotta sa...

Ja du stumpan, du har mycket att se fram emot när du kommer hem!
Att vandra runt i mjukisbyxor, att ligga och dryna i sängen och att lämna lite kvar på rummet, ja så har du alltid varit! Inget fel med det men dock har det blivit några 'duster' på vägen, just därför att jag då varit lite 'perfektionist'!
:( När jag nu på senare tid har accepterat att så är faktiskt du, då är det något jag verkligen saknar när du inte varit hemma på ett tag!:)Att se dig ligga där i din säng med lite kläder på golvet och datorn på benen och se film, ja du såå jag saknar det/dig!:):)
Se på julkalendern och påbörja din nedräkning, så skall vi tillsammans njuta av julen när du kommer hem. Puss min charmiga dotter!

Anonym sa...

Hejsan Pernilla, oj vad tiden går fort du är snart hemma ju. Din pappa och Adde var här och firade Izabelle som idag är 11 år och jag skickade med tårta och så till Lotta som jobbade och zebbe som pluggade och ..javisst ja Pernilla är ju inte hemma, men du får ju tårta vid annat tillfälle det lovar jag. Vi mår fint och jag läser och följer din blogg det är kul. JAg såg på bilden där du åker gotl.båten ner mot äventyret och dina nya bilder-vilken skilnad! sköt om dig Goa Pernilla. Kram till dig från Regina